Nu er det kun et par dage siden at jeg fortalte om danske ting i Australien, og så kom jeg lige i tanke om dette her skilt fra Hobart, som jeg blev helt utroligt begejstret for fordi det var på dansk - og fordi det der står med meget stor sandsynlighed er skrevet af en englænder, eftersom teksten er en værre gang sludder!

Nå, men det handler faktisk bare om at prinsesse Mary engang arbejdede her. (Men da hed restauranten desuden noget helt andet, så anderledes ud, var ejet af nogle andre mennesker og serverede en anden slags mad, og så kan det vel også være ligemeget skulle man mene..?)
Jeg var faktisk derinde for at gøre ejerne opmærksomme på det tåbelige i at have et dansk skilt, som kun kan læses af danskere - og som alle danskere med det samme kan se er forkert, men det første jeg fik øje på ved receptionen var en rettelse, skrevet med kridt på indersiden af døren af "Louise, '08" og så fik jeg lidt nemmere ved at beherske mig selv og nøjes med at bede om en cappuccino.
Tusind tak, Louise fra Danmark. Hvem sagde borgerpligt?
Ingen kommentarer:
Send en kommentar