Nå, så nåede jeg lige at være tre dage i Victorias største nationalpark, der ligger omkring tre timer nordvest for Melbourne. Det var lidt en streg i regningen, at jeg ikke fik besøgt parken tidligere på året, men bedre sent end aldrig. The Grampians er trods alt den anden store naturattraktion i staten - sammen med, naturligvis, The Great Ocean Road.
Så var det bare lidt uheldigt, at vejrudsigten viste tordenvejr i tre dage.
Heldigvis havde jeg noget solidt trekking gear fra Tasmanien, og da de endelig klarede op på dag tre, var der udsigt fra toppen af en af de fem bjergkæder, som området er bygget op omkring. Jep, turisten med tasken er mig.

Ellers handler The Grampians om vilde dyr og blomster, og der er masser af kænguruer, wallabies og forskellige papagøjer på vandrestierne. Og så selvfølgelig latterfuglen, der er verdenskendt, men som faktisk kun lever vildt i Australiens skovområder.

Imorgen går turen endelig nordpå til Queensland, så hæng på for mere rejsesnak inden længe.
2 kommentarer:
Den der turist-med-rygsæk går pænt meget i ét med klipperne, så det er lidt et "Find Holger"-billede.. :D
Meget enig, det var faktisk først da jeg læste kommentaren at jeg lagde mærke til Anders.
Nydelig udsigt, men DER skulle jeg godt nok aldrig ligge.
Tak for de fine billeder.
Send en kommentar