For to uger siden var jeg i byen med nogle bekendte hernede. Vi ville ud efter drinks, men endte med at bruge flere timer i jagten på et sted, der rent faktisk både ville og kunne servere for os. Og som ikke lignede Starbucks. Eller var Starbucks.
Melbourne er tilsyneladende en af den slags byer, hvor du kan gå rundt i gaderne i flere timer onsdag aften for at finde frem til et sted, hvor du kan få en øl. Imens du leder, passerer du dusinvis af de bedste barer og caféer, byen har at byde på.
Lektien er naturligvis at følges med de lokale. (Ikke at forveksle med at forfølge de lokale, hvilket de ikke bryder sig om..!)
Her til aften har jeg således besøgt stedet, hvor Melbournes klogeste studerende får deres koffeinshot om eftermiddagen, jeg har spist på den italienske bydels mest ikoniske establissement, og jeg har drukket cocktails i en nedlagt lagerbygning, der var gemt bag en lukket restaurant.
Og så blev jeg igen en lille smule mere australier.
onsdag den 6. maj 2009
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar