mandag den 30. marts 2009

Dagens skilt: Verdens fedeste skilt - for godt til at være sandt

I dag er det mandag = klatring = krampe og smadrede fingre = kort blogindlæg. Derfor får I lige et skilt:

Australien har en masse udtørrede saltsøer, og en del af dem er blevet brugt til atomprøvesprængninger af briterne i i efterkrigstidens atom-glade våbenkapløb.

Alt det er naturligvis slut nu (vi er i dag i efter-efterkrigstidens politiske korrekthedskapløb), hvilket de lokale stammefolk i området er ret glade for. Desværre er jorden ødelagt af radioaktivt materiale.

Derfor plejer der at stå et skilt et par hundrede meter ude på saltet med en advarsel imod at gå længere, fordi området er forurenet. Når skiltet ikke er der længere, skyldes det ikke, at saltsøen er blevet ren og dejlig igen. Det skyldes ganske enkelt, at de gennemrejsende backpackere konsekvent piller det ned og tager det med hjem, og nu er regeringen simpelthen blevet træt af at sætte nye op hele tiden. Men hvis du skulle hugge ét skilt i hele verden..?

Pælen til skiltet er der dog endnu (så længe det varer). Og så må man ellers selv gætte sig til, i hvilken retning der er mest farligt...

Ingen kommentarer: