torsdag den 19. marts 2009

Skittles, anyone?

Australien er ikke et specielt billigt land at shoppe i. Bevares, caféerne og tøjbutikkerne konkurrer mere om kunderne, og du kan få en cappucino til 10-12 kroner de fleste steder. Du kan også køre med den offentlige i den indre by for omkring 25 kroner om dagen, hvilket godt nok er halvt så dyrt som i Århus og København, men stadig ikke rigtig billigt. Og man sparer heller ikke nogen formue på hverken Ipods eller tele-objektiver.

Der er dog et par ting, som er væsentligt billigere i Australien end i Danmark, nemlig kød -og sportsudstyr!

Kød, fordi australierne har helt utroligt mange helt utroligt store kvægfarme med helt utrolige horder af utroligt store, kødfulde dyr.

Sportsudstyr, fordi... ?

Det er faktisk svært at sige. Men australierne elsker sport, der er sport alle vegne og alle ser ud til at motionere hele tiden og på alle niveauer. Måske er der ganske enkelt bare mere salg i det hernede.

Det passer mig desuden fint, for jeg er midst lige så god til at shoppe sportsgrej som jeg er dårlig til at shoppe jeans og sko. Lad mig give et par hurtige eksempler på prisforskellene;

Wilson K-series tennisketcher; 600 australske kroner - 1500 danske kroner.
Nike svømmebriller; 80 australske kroner - 280 danske kroner.
Slazenger tennisbolde; 45 australske kroner - 130 danske kroner.
Spalding Pro basketball; 135 australske kroner - 600 danske kroner.

Sådan bliver det ved, når man går igennem sportsbutikkerne og får lyst til at købe alting hele tiden.

Så hvis der er nogen i Danmark, der skal have noget med hernede fra (som hverken fylder eller vejer noget som helst), er det altså i sportens verden, det foregår.

Nåh ja, så kan man også få skittles hernede - verdens bedste slik. Men dem spiser jeg alle sammen selv, på vej hjem i flyveren.

Ingen kommentarer: