onsdag den 18. marts 2009

...og så ikke flere vejrrapporter!

Jeg er godt klar over, at jeg har skrevet helt utroligt mange indlæg om vejret, men jeg er nødt til lige at lave ét til.

I dag var jeg på havet i en 31 fods yacht. Det var årets næst-sidste sommersejlads, og dermed en af de sidste chancer for at få points på tavlen, inden vintersæsonen begynder med australiernes vintertid om to uger.

I dag så ud til at blive en strålende dag at sejle om kap i, men omkring 4 minutter efter at vi havde sat sejl, forsvandt enhver form for vind. Som om en kæmpe havde sat en osteklokke over Port Philip. Nu er svag vind jo ens for alle både, men da vi havde brugt tre forsøg på at krydse startlinien uden held, havde de fleste af konkurrenterne vugget sig ud på et relativt stort forspring.

Så var det også blevet tid til "first drinks".

Da der endelig kom en lille brise, og vi krydsede starten (omkring 35 minutter inde i løbet), blev vi enige om at gå i gang med "second drinks", og så var det også ved at være på tide at vende om.

På vejen ind drak vi "third drinks" og spiste sandwich, imens vi grinede af alle de andre både, der sad uhjælpeligt fast i det vindstille langt ude i bugten og ville komme alt for sent ind til "after drinks" i baren.

Tag ikke fejl af mit mandskab - selvom gennemsnitsalderen er over 50 (også hvis man tæller bådens alder med) - og selvom de alle sammen holder en øl i hånden - vandt de faktisk 9 sejladser sidste år.

Jeg skal sejle igen på næste onsdag, og så er der forhåbentlig enten mere vind eller flere sodavand på havet.

Cheers!



Ingen kommentarer: