onsdag den 22. april 2009

Opdatering; Nu 23 % australier!

jagten på total australianisme fortsætter:

15/100 Australianism; Surfer dude
Ahh, riding the waves. Og ét skridt nærmere total australianisme.

16/100 Australianism; Been af the footy
Intet er mere australsk end australsk fodbold. Der i sagens natur jo kun kan opleves i.. Ja, australien. Og jeg har næsten (næsten) forstået, hvad det går ud på nu...!


17/100 Australianism; Playing tennis.
Først købte jeg bare en ketcher, fordi den var så utroligt sej og billig. Men nu har jeg også fundet en tennismakker. (Hvilket i sagens natur gør det med ketcheren noget sjovere og langt mindre tumpet.)
Når man er i Australien og både har en tennigsketcher og en tennismakker opdager man, at Australien er et tennisland. Der er tennisbaner over alt. I hver eneste park. I hver eneste forstad. Ved hver skole, hvert fitnesscenter og samtlige sportsanlæg.


18/100 Australianism; Moving around.
Nu har jeg haft tre forskellige registrerede bopæle i Australien, og så er det jo næsten som at være hjemme i Danmark...


19/100 Australianism; Biking around.
Man er ikke en turist, når man kaster sig ud i den australske morgentrafik for at komme fra hjem til studie. Men er barn af byen - og et ret modigt et af slagsen!


20/100 Australianism; Recognized in the hood.
I går blev jeg genkendt på gaden. Jeg er nu officielt en af de lokale. (Det fik jeg nemlig lov til at kalde mig selv.)


21/100 Australianism; Got the tan.
Turistene bliver solskoldede under verdens strengeste sol. Os australiere får bare mere farve.


22/100 Australianism; Been to the Grand Prix.
-Formel 1 er en tradition for de sports-tossede menneskemængder i Melbourne, der hvert år gør Albert Park til et australsk kultur-ikon. Tæpper, sandwich og øl i plasti-bægre, og du er en del af familien.

23/100 Australianism; Randomly using the "ie".
Australierne elsker forkortelser, og især "ie". En barbeque er en "barbie", Tasmanien er Tassie og fodbold er Footie. Efter at have hørt på australiere i tre måneder er jeg også begyndt at sige "noie". (No.) Fint i Australien, men jeg bliver til grin alle andre steder i verden.

3 kommentarer:

Dieuwke sagde ...

Jeg synes godt nok din integrering går hurtigt, når du får hoppet så mange trin op på så kort tid! HUSK nu at du også er dansker, ikke? Vi skulle jo nødigt ha at du blev hængende dernede og aldrig kom hjem igen.. :o(

Anders Ankerstjerne - sagde ...

Arj, jeg ved snart ikke. Jeg har været her i tre måneder, og jeg er knap blevet kvart australier. Det bliver svært at nå op på 100 inden jeg skal hjem igen... Og det er jo målet!

Eva sagde ...

Andie Ankie soonie aussie:)