I dag var foerste skoledag, og den loeb af stabelen nogenlunde saaledes:
6.45; Jeg staar op, gaar i bad og kloer en lille hun paa maven. Ud af doeren.
7.30; Jeg opdager, at Murphy's lov (alt, hvad der kan gaa galt, skal gaa galt) ogsaa gaelder i Melbourne. Her lyder den bare saaledes: Ligegyldigt hvornaar du ankommer til stationen, er din sporvogn netop koert, og den naeste er grundigt forsinket.
8.00; Jeg forlader sporvogn nummer 16, efter at en flink dame har forklaret mig, at nummer 16 ikke rigtig gaar derhen, hvor den ser ud til at gaa hen paa kortet.
8.15; Jeg ser et skilt med "Monash University" paa, og begynder at loebe.
8.35; Jeg kommer til at gaa ind i fakultetet for Business and Economics, hvor jeg farer vild i forsoeget paa at finde en computer, saa jeg kan undersoege, hvilken bygning og hvilket lokale jeg skal finde. Det viser sig at vaere en computerloes bygning, men jeg spilder kun faa sekunder paa at undre mig over det.
8.45; jeg farer vild paa femte sal i bygning H, der viser sig at vaere professorkontorer i stedet for undervisningslokaler for Political Studies. Jeg investerer naesten ti minutter paa at snakke med en flink dokter i et eller andet, imens han forsoeger at navigere universitetets hjemmeside og finde fagets adresse. Det viser sig at vaere i den anden ende af Campus.
8.55; Jeg spoerger omkring ti tilfaeldige forbipasserende, hvordan jeg kommer ind i Link-Theatre. Ingen af dem har hoert om det foer. Heller ikke underviseren, der har vaeret ansat i mere end 10 aar.
9.00; Jeg sidder paa min plads og har foerste forelaesning i faget Environmental Politics.
Nu glaeder jeg mig rigtig meget til 2. skoledag.
søndag den 1. marts 2009
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
3 kommentarer:
Så er det store spørgsmål jo bare hvornår forelæsningen startede? Nåede du det, var det hele besværet værd?
Venter i spænding på at høre om 2. skoledag startede bare lidt bedre :)
Hej Anders
Det godt du får lært noget i det store udland ( husket du din forresten din skoletaske i dag ?)imens skal vi nok passe på din motorcykel og det kedlig vintervejr
mange hilser Ulla og Michael
Aah, jeg elsker kommentarer! Og ja, jeg faar gjort mig en del erfaringer. Og Michael; jeg har nu koert paa The Great Ocean Road langs sydkysten af Australien. Maaske kan du huske den fra Ewan McGregor tour down under. Det er det mest fantastiske stykke motorcykelvej jeg nogensinde har set! ..og jeg koerte det i en varevogn :-(
Det bliver jeg noedt til at goere om pa to hjul - og du burde alvorligt overveje at foretage samme manoevre. Bedre mc-tur kan jeg ikke forestille mig...
Vi snakkes.
Send en kommentar