40 meter fra der, hvor man sover.
På jorden. Under åben himmel.
380 kilometer fra den nærmeste by.
Ifølge plakaten er der dog kun en enkelt af de tre lokale slanger, der for alvor er dødelig. Godnat og sov godt...
Falder man af jordkloden, hvis man rejser langt nok sydpå? Findes der i virkeligheden kænguruer? Hvad er en "bludger"? Og er det muligt at opnå 100 % australianisme paa kun 6 måneder? Det er blot få af de spørgsmål, som denne blog vil besvare i løbet af de kommende 6 måneder. Stay tuned, mate.
4 kommentarer:
Du kan lige VOVE på at blive bidt af sådan én hvis du befinder dig det sted du beskriver..
Er ikke sikker på det hjælper at jeg sidder og vifter strengt med min pegefinger i lille Kbh på den anden side af kloden. Men man har vel lov at håbe..
Scary! Held og lykke med det...eller hvad man nu kan sige til den oplysning?
Hvis jeg støder på en farlig slange, skal jeg nok fortælle den, at du sidder i KBH og vifter, Dieuwke.
Desuden er det edderkopperne jeg er bange for, ikke slangerne. Australiens mest dødelige edderkop - the funnelweb spider - lever heldigvis slet ikke i Melbourne, men holder til i Sydney, hvor den lever af uvidende udvekslingsstuderende og hjemløse kinesere..
Ej, det gjorde det jo ikke bedre med edderkopper, vel! Ih, tror du skræmmer mig helt væk fra nogensinde at ville til Australien.. Og det lød endda så dejligt indtil du kom med alle krybdyrene!
Send en kommentar