torsdag den 26. marts 2009

Plads til forbedring?

Der er et par stykker af jer, der har spurgt om, hvorfor jeg er blevet smidt ud af min lejlighed.

Det tekniske svar er, at jeg ikke havde en kontrakt, og derfor levede boliglivet på lånt tid.

Den menneskelige dimension er lidt sværere at forklare. Jeg kan nemlig ikke regne ud, hvorfor hun har bedt mig om at flytte.

Derfor kan jeg ikke fortælle jer det. I stedet vil jeg præsentere jer for kendsgerningerne, og se om der er nogen af jer, der kan komme med et bud:

*Susan, min udlejer, er en single kvinde på cirka 35 år. Hendes alder er svær at gætte, mest fordi hun bruger helt utroligt meget make-up. Alle hylder på badeværelset er fyldt med make-up.

*Susan arbejder meget. Jeg ved ikke helt, hvad hun laver, men da jeg flyttede ind, forklarede hun mig, at når hun kom hjem fra arbejde, var hun meget træt, og så ville hun ikke snakke med nogen.

*Susan har en meget lille hund. Den er altid hjemme. Når hunden gør noget, fortæller Susan dig, hvad hunden tænker på.

*Når Susan er hjemme, er hun næsten altid inde på sit soveværelse. Der er ingen musik. Ellers er hun i gang med at føntørre sit hår, hvorefter hun tager afsted igen.

*Susan er altid meget høflig. Hver gang vi mødes siger hun "how was your day," inden hun forsvinder. Jeg plejer lige akkurat at nå et "ok" på vejen.

*Lejligheden er sparsomt møbleret med genbrugsmøbler. Sofaen står midt i stuen, foran en væg og med ryggen mod døren.

*Der er også et sofabord, men det står bag ved sofaen. Jeg foreslog Susan at flytte sofabordet foran sofaen og fik at vide, at jeg måtte tage det, som det var. Der er ikke andre borde i lejligheden overhovedet.

*Tv'et er ikke sat til. DVD-afspilleren er ikke sat til. Bordlampen på bogreolen har ingen pære, og ledningen kan ikke nå stikket i væggen. En dag købte jeg en pære, satte den i og flyttede lampen hen imod stikket. Den lyste fint. Næste dag, da jeg kom hjem, var stikket trukket ud og lampen flyttet tilbage.

*Susan laver aldrig mad til sig selv. Hun laver altid mad til sin hund, fordi den ikke spiser butikkernes mad. Når hun serverer for hunden, er den stort set aldrig sulten, men når jeg spiser toast er den helt vild med at få lidt af skorpen.

*Der er mørklægningsgardiner for alle vinduer, og de er altid rullet for. Hvis jeg ruller dem fra, ruller Susan dem for igen, så snart hun kommer hjem. Derfor er der altid mørkt i lejligheden.

*Jeg har ikke haft andet end en flaske shampoo stående på badeværelset. Jeg har fyldt en halv hylde i det halvtomme køkken og en enkelt hylde i det halvtomme køleskab.

*Jeg er aldrig kommet sent eller fuld hjem, jeg har aldrig haft besøg og jeg har aldrig spillet høj musik.

*Susan og jeg har aldrig været uenige om noget. I sagens natur har vi egentlig heller aldrig været enige om noget, eftersom vi ikke har snakket meget sammen.

*Susan bad mig (høfligt) om at flytte med ordene; "This is not working out for me. I am just a very private person. "

*Susan er i gang med at lede efter en ny indflytter at dele lejligheden med efter jeg er flyttet ud.

Hvad siger I? Nogen, der har et bud?

7 kommentarer:

Eva sagde ...

mulige forklaringer som jeg ser det:

1. Susan er tvangsneurotiker/depressiv, og følte at det med lampen var en slags konfrontation hun ikke magtede.
2. Susan er på flugt fra KGB, og har fundet ud af at hun endnu engang må slette alle sine spor (watch your back)
3. Susan eksisterer ikke, men er (jf. Fightclub) en personlighed du har opdigtet.
4. Susan ER virkelig bare en meget privat person.

Jeppe Funder sagde ...

Susan er en kvinde.

Anders Ankerstjerne - sagde ...

Jeg har selv diskuteret følgende muligheder med en af mine venner hernede:

Susan arbejder som prostitueret, og kan ikke holde ud at være i nærheden af mænd, når hun har fri.

Susan plejede at leve i lejligheden med sin mand/kæreste/familie, men så skred han og tog alle møblerne med.

Susan har været i fængsel/på narko/kørt et cyklsist over, og er flyttet til Melbourne for at skabe et nyt liv.

Anders Ankerstjerne - sagde ...

-Vi har også diskuteret, at det måske er fordi, at hunden -som muligvis er hendes eneste ven - elsker mig helt vildt meget. Når Susan skal sove om aftenen, gider den ikke at komme, når hun kalder, for den vil hellere ligge inde på mit værelse. :-)

Simon Brolund sagde ...

Jeg giver Jesper ret.
Det må være svaret.

men kan hu også godt li Evas #3

Anders Ankerstjerne - sagde ...

Ja undskyld, men nu hedder han jo Jeppe! :-)

Jeg er personligt overbeist om, at det er en kombination af tingene.
For det første er hun jo uden tvivl depressiv med de mørklægningsgardiner. Årsagen kan være, at hun en prostitueret OG på narko (det passer bare så godt med al make-up'en og det mystiske, udmattende arbejde) - og så er jeg fuldstændig sikker på, at det med hunden også spiller ind..

Secilie Abildgaard sagde ...

Jeg synes, du skal tage hunden og lampen med, når du flytter.