En meget vigtig del af det at rejse langt væk er at lære den lokale kultur at kende, og en meget (for mig) vigtig del af den lokale kultur er de spændende kulinariske oplevelser, som et fremmed land kan byde på. Og jeg har allerede fundet mine australske madfavoritter.
Desværre har australierne hovedsageligt arvet englændernes sørgelige madtraditioner, og det meste af resten består af andre tilflyttende nationaliteters madkundskaber, naturligvis med hovedvægt på den asiatiske. Men der er faktisk god, traditionel og rent australsk mad at komme efter, og man finder den som regel på grillen. Jeg snakker om bøffer, der ikke findes nogen andre steder end her i Australien.
Indtil videre har jeg spist kamel, marineret kænguru og emu-paddies, og jeg har nydt det hele. Mest for oplevelsens skyld, for kamelbøf smager ligesom kamellugt, kænguru er notorisk umulig at gennemstege og emu smager fuldstændig som det den er; en stor kylling.
Til gengæld er jeg helt utrolig begejstret for chips med salt og eddike og for m'n m's med mørk chokolade. Og så er der jo min favorit; Iced coffee. Så kom ikke her og påstå, at man ikke kan få kulinariske oplevelser i Australien!
fredag den 20. februar 2009
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar