Jeg er en af de turister, der gemmer mit kort paa ryggen, naar jeg har kigget paa det. Saa gaar jeg, indtil jeg er faret vild, hvorefter jeg stopper og kigger paa mit kort igen.
Hvorfor? Fordi jeg hader at ligne det jeg er; en turist.
Det er ogsaa derfor, jeg tager solcreme paa, inden jeg forlader badevaerelset og satser paa at det holder resten af dagen. Det er derfor, jeg bestiller ting paa menuen, som jeg ikke aner hvad er, uden at spoerge foerst, og derfor jeg aldrig beder nogen om at tage et billede at mig foran et-eller-andet sevaerdigt. Der er intet vaerre end at ligne en turist. Heller ikke at fare vil. Hvis du ser cool nok ud, er der jo ingen der kan se, at du ikke aner, hvor du er. Og et turistkort i den ene haand er det samme som at baere et flag med skriften "I AM AN IDIOT TOURIST". Man maerker de hovedrystende blikke..
Derfor frygter jeg dagen imorgen. Imorgen har jeg besluttet mig for at konfrontere min foragt for tourisme og kaste mig over den obligatoriske del af seightseeing Melbourne.
Jeg vil i udsigtstaarnet. Jeg vil i akvariet. Jeg vil oven i koebet tage en guidet tour paa floden, hvis altsaa psyken kan klare det. Oensk mig held og lykke.
Jeg faar brug for det..
mandag den 2. februar 2009
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar