lørdag den 21. februar 2009

Rapport fra det perfekte liv

Jeg maa indroemme, at jeg var i daarligt humoer i gaar morges. Efter studenterfest med en million umodne malaysiere og knap fire timers soevn befandt jeg og alle mine tasker sig i universitetes reception, hvor vi betalte knap 2000 kroner for at faa lov til at tjekke ud. Jeg havde ikke noget andet sted at bo, jeg kunne ikke finde et hostel med ledige pladser og der var ingen taxaer, der gad hente mig for enden af verden.

Humoeret var anderledes, da jeg stod op i dag. I dag sov jeg laenge, indtil jeg kravlede ud af sengen og lavede the i koekkenet her paa hostellet paa Barkly St. i St. Kilda. Efter tre timers skakspil/religionsfilosofisk diskussion med en lokal mand fra Syrien aftenen foer, var 11 timers soevn og bloedkogte aeg fra cafeen ved siden af lige hvad jeg havde brug for.

Desuden er der ikke meget jeg skal naa i dag. Om lidt skal jeg slentre ned paa Mitford St. for at hente en noegle til den helt utroligt laekre lejlighed, som jeg skal bo i, i det naeste halve aar. Bagefter slentrer jeg ned paa stranden for at drikke nogle kolde oel i sandet sammen med Rasmus, Andreas og Trine fra Koebenhavns Universitet.

Resten af dagen kan jeg bruge paa at overveje, hvor jeg vil hen og dykke i naeste uge, og hvordan jeg mon skaffer en seng.

Er det ikke utroligt, hvad livet kan naa paa kun 12 timer?

Ingen kommentarer: