søndag den 1. februar 2009

Hviledag!

Jeg vaagnede imorges til den mest besynderlige lyd nogensinde; lyden af vand. Foerst troede jeg, at en af de syv rejsende, jeg deler stue med, var gaaet i bad. Men eftersom lyden blev ved og ved, blev jeg mere og mere mistaenksom, indtil jeg endelig stod op og kiggede ud bag gardinet, og ganske rigtigt: Regnvejr. Hvor Saert!

Det lyder naturligvis tosset. Men efter fem dage i naturens egen solovn kan jeg slet ikke forholde mig rationelt til regn. Jeg troede, at den slags blev i Skandinavien. Eller i det mindste paa den nordlige del af kuglen. Indtil jeg kom ned i baren og saa, hvorfor moder natur havde valgt at lade netop denne dag staa i skyernes tegn; Superbowl paa storskaerm! Og hvem sagde, at der ikke findes kosmisk karma?

Det var godt det samme, for efter at have trasket rundt i fem dage er jeg ved at vaere lidt medtaget. Beslutningen om at vente med at smoere solcreme paa, indtil jeg alligevel kom ned paa stranden og trak blusen af, viste sig at vaere en daarlig plan, og fredagens 15 km hike rundt i det indre Melbourne har af ugrundelige aarsager forstukket bagsiden af mit venstre knae, saa jeg er begyndt at halte en lille smule. Ligesom ham der fra "House", bare uden stok. Og kittel. Og smukke kvinder, ja, og velbetalt job og professionel anerkendelse og egen lejlighed og en Repsol Honda CBR 900 ccm paa plader, -i forstaar hvad jeg mener!

Saa jeg besluttede mig for at holde fri fra den pudsige lille skabning paa min skulder, der hele tiden raaber op om spildt tid og oversete muligheder og i stedet restituere fra sightseeing for en enkelt dag. Saa i dag har jeg:

-Set Superbowl, hentet mad fra Subway, set mere superbowl og raabt overraskende vredt af Ben Roethlisburger.
-Snakket med den lokale rejsearrangoer i et forsoeg paa at planlaegge en tur til det centrale Australien og tilbage igen i naeste uge, saa jeg kan vaere tilbage i god tid til indflytning paa universitetet.
-Spillet skak med de lokale, der moedes hver dag klokken 14.00 i St. Kilda Botanisk Have med braet og brikker.
-Laert noget om cricket. Meget lidt, for nu at vaere aerlig. (Det er jo hviledag).
-Drukket varm, spansk chokolade med vanilieis paa en fortovscafe'.
-Meldt mig til aftenens pool-tournering med et navn, som ingen kan udtale, nemlig Anders.
-Skrevet paa bloggen.

Sikke en begivenhedsforladt dag for en ung mand, der er ny i en af verdens hoejkulturelle metropoler. Jeg er faktisk helt stolt af mig selv! Hvem ved, maaske gaar jeg oven i koebet i baren i aften...

2 kommentarer:

Jeppe Funder sagde ...

Vandt du poolturneringen?

Anders Ankerstjerne - sagde ...

Nej. Man kan jo ikke spille pool, naar bordet er for lavt, naar ballerne er for smaa og naar koeen er for kort...