torsdag den 19. februar 2009

Social timeout - så lad dog de unge

Der kommer tidspunkter i ethvert menneskes liv, hvor man begynder at føle sig gammel. Og de tidspunkter opstår som regel altid, når man opdager, hvor meget yngre andre voksne mennesker er. Sådan et tidspunkt er jeg netop løbet ind i, og for jer, der stadig har det til gode, kan jeg fortælle, at det svier en lille smule.

Det lyder måske en anelse hult, skrevet af en fyr, der er blevet kaldt morfar siden begyndelsen af gymnasiet. Og ja, jeg har brokket mig over, at livet går for hurtigt, siden jeg var teenager. Men denne gang er den altså god nok. Jeg ER ved at blive gammel!

Imens jeg skriver blog og børster tænder, er resten af de udvekslingsstuderende på vej rundt i Melbourne, i fuld gang med pubcrawl. Jeg er egentlig ikke misundelig, for jeg er helt utrolig meget for træt til at deltage. Og jeg ville heller ikke more mig særlig meget, for gennemsnitsalderen for udvekslingsstuderende her er cirka 19 år. Og så er jeg desuden travlt optaget af at bekymre mig om mit studie, mine finanser og min bopæl hernede, så i aften bliver jeg hjemme under lysstofrøret og skriver mails og tænker svære tanker.

Og så er jeg desuden næsten sten-sikker på, at jeg er begyndt at tabe håret. Oh ak og ve.

4 kommentarer:

Dieuwke sagde ...

Fnis, jamen lille Anders dog, du er jo et kid endnu! Det er lidt sjovt, for nu er det nok netop ca. et år siden at jeg begyndte at få tanker om at jeg var ved at blive gammel - og nu nævnes det endda højt i min ven(ind/n)ekreds hver anden gang vi er sammen. Det er frygteligt, ja, men husk nu at det i hvert fald ikke bliver mindre slemt af at man dvæler ved det! ;o)

Anders Ankerstjerne - sagde ...

Årh, det er bare alle de andre, der er alt for unge!

StineStregen sagde ...

Nej Anders, det er virkelig dig, der er for gammel :D Køb nu et par speedos, noget nikotinplaster (jeg går ikke ud fra, du kan lokkes til at ryge) og få din mås på pubcrawl!

Dieuwke sagde ...

Han HAR allerede et par speedos..:oS
Det gør faktisk ikke situationen mindre skummel. Hmm..